Найбільша дослідницька компанія, яка оцінює великий веб, і чия так звана «пузомерка» – фетиш для всіх провідних мережевих майданчиків, початку обраховувати Інтернет маленький, мобільний.
Поки що, правда, тільки в Москві, та й репрезентативні дані є лише за один місяць – жовтень. Джерело даних – мобільна панель, спеціальне програмне забезпечення, яке встановлюється на телефони та планшети, яке відстежує як, скільки і коли користувач виходить в Мережу і які програми краще.
Головний висновок, який можна зробити – мобільний Веб злегка відрізняється від свого старшого брата, як якісно, так і кількісно. І якщо на десктопах царюють сервіси Mail.ru і «Яндекса», то на смартфонах балом правлять додатки «ВКонтакте», різні модні сервіси обміну повідомленнями – WhatsApp і Viber, а також Instagram.
«Instagram дійсно дуже популярний і займає одну з лідируючих позицій у молодих людей. Якщо я правильно пам’ятаю, то близько 60-70% від його аудиторії – це користувачі у віці до 24 років. І саме в цій групі він входить в «трійку» найбільших сервісів. Чим старша людина, тим інтерес до Instagram менше », – прокоментувала директор по інтернет-досліджень TNS Росія Інеса Ішунькіна.
Зауважимо, що лінія відсікання за віком у Instagram дуже чітка. У категорії до 25 років – це додаток номер три, люди старшого віку їм практично не користуються – фотосервіс не входить навіть до десятки.
Абсолютний лідер мобільного Рунета – «ВКонтакте» (в жовтні в соцмережу за допомогою відповідної програми заходили більше половини всіх столичних користувачів мобільного інтернету) виявився на вершині хіт-параду теж в першу чергу за рахунок найбільш молодої частини аудиторії – школярів і студентів. Цікаво, що ті, хто вважають за краще «ВКонтакте» іншим подібним сервісам, не забувають заходити і в інші соцмережі. Очевидно, боячись пропустити щось важливе.
«Перетин дуже велике і близько 50% аудиторії« ВКонтакте »користуються ще й Facebook і« Однокласниками ». Наступного разу ми можемо порахувати кількість соцмереж на людину, але поки дані такі », – сказала Інеса Ішунькіна.
У людей після 35 в честі зовсім інші «іграшки» – навігаційні, картографічні сервіси. Саме за рахунок цієї демографічної групи «Яндекс.Карти» вирвалися на друге місце в загальному заліку. Знову ж таки, в наявності «легковажність» мобільних користувачів – крім карт яндексовского, вони на додачу звіряють свої маршрути і по гугловський навігації. Але якщо люди старшого віку користуються особистим авто – звідси і потрапляння в топ карт, то ті, хто по молодше, їздять на метро, відповідну програму теж у фаворі у молодшій аудиторії. Є тут і гендерна складова. Навігація – суто чоловіча категорія.Знову ж таки, мабуть, через більшого числа чоловіків за кермом.
Повторимося – це перший досвід оцінки мобільного інтернету безпосередньо, а не опосередковано, і, що головне, по ним не можна намалювати загальноросійську картину – мобільна панель працює поки тільки в Москві. Оцінювати інші регіони по столичним даними навряд чи варто. Споживання мобільних послуг принципово відрізняється. Прекрасний приклад, Геосервіс ДубльГИС».
«ДубльГИС» традиційно сильний за межами Москви. Я думаю, що коли ми стартуємо панель в інших містах Росії, ми побачимо «ДубльГИС» в числі найбільших. Але в Москві, мабуть, їх позиції не такі сильні, як позиції «Яндекс.Карт» або Google », – зазначила Інеса Ішунькіна.
І ще одна цікава особливість. Мобільний Рунет сьогодні по ряду параметрів – практично точна копія Рунета великого, десктопного, тільки п’ятирічної давності: схожа ступінь проникнення і віковий склад – явна перевага цікавою до новинок молоді. Очевидно, що старше покоління підтягнеться пізніше.