Програми миттєвого обміну повідомленнями для мобільних телефонів (або як їх ще називають месенджери) вперше в історії обігнали традиційну листування за допомогою SMS. Про це повідомляє дослідницька компанія Informa Telecom & Media.
Згідно з даними їх звіту, шість найпопулярніших мобільних месенджерів, серед яких WhatsApp, BlackBerry Messenger, Viber, Nimbuzz, iMessage від Apple, і KakaoTalk, в 2012 році в середньому обробляли кожен день близько 19 мільярдів відправлених і отриманих повідомлень по всьому світу. У той час як есемесок відправлялося близько 17,6 млрд.
Дивно, що в дослідженні не враховували чат від Facebook, який, судячи з озвучених недавно даними, йде другим за кількістю переданих повідомлень – відразу слідом за WhatsApp.
До речі, засновник і глава WhatsApp Inc Ян Коум ще два тижні тому позначив цю тенденцію домінування месенджерів. «Я не готовий називати конкретні цифри, але сьогодні наша аудиторія більше ніж у Twitter», – заявив Коум.
Також Коум тоді додав, що за кількістю переданих повідомлень месенджер випереджає і найбільшу соціальну мережу Facebook. Користувачі WhatsApp кожен день отримують вісім мільярдів повідомлень і відправляють 12 мільярдів. Facebook ж за добу обробляє близько десяти мільярдів повідомлень.
Для повної картини треба додати, що на початку цього року Тім Кук оголошував, що iMessage, наприклад, обробляє два мільярди повідомлень щодня. При цьому Blackberry рапортує, що за допомогою їх мессенджера відправляється не менш трьох млрд повідомлень на добу. Таким чином, ринковий розклад і частки компаній приблизно зрозумілі.
Важливим, на думку дослідника Памели Кларк-Діксон, є і те, що зростаюча популярність мобільних додатків боляче вдарить по прибутках операторів зв’язку, цей ефект вже помітний в ряді країн – Іспанії, Голландії та Південної Кореї.
Тому оператори, ймовірно, будуть прагнути знижувати тарифи, щоб хоч якось уповільнити відтік користувачів.Незважаючи на це, Informa прогнозує, що вже до кінця цього року кількість повідомлень в онлайн-месенджерах вдвічі перевершить трафік SMS-повідомлень, а в 2014 році досягне цифри 50 мільярдів в день. Есемески ж в наступному році пророкують щоденні 21 мільярд.
Персональний асистент Google Now все-таки з’явився на платформі iOS. У корпоративному блозі компанії з’явилося повідомлення про те, що власникам пристроїв iPhone і iPad тепер доступний віртуальний мобільний помічник від Google.
Вперше про таку можливість заговорили ще на початку березня – тоді на YouTube з’явився рекламний ролик додатки Google Now для мобільного операційки Apple. Відео не провисіла в загальному доступі і години. Його видалили, але всюдисущі журналісти встигли завантажити коротку рекламку і розтиражувати її за іншими відеохостингам, куди Google не дотягнувся. Так ось, в той час представники Google заперечували свою причетність до кліпу, проте пізніше голова ради директорів компанії компанії Ерік Шмідт дав зрозуміти, що реліз Google Now на iOS цілком можливий.
Слова Еріка Шмідта тоді деякі журналісти зрозуміли так, ніби-то Google відправила додаток на затвердження в App Store. У той же час компанія Apple офіційно заявила, що Ерік Шмідт був дезінформований, і ніякої заявки від Google не надходило.
І, як показує нинішній запуск Гуглівского асистента на iOS, хлопці з корпорації Бріна і Пейджа зуміли обійти правила еппловскій магазину додатків. Віртуальний помічник Google Now не потребував ні в якому затвердження від App Store, так як був вбудований в версію 3.0 мобільного додатка-пошуковика Google для iPhone і iPad. І для початку використання Google Now власникам еппловскій пристроїв досить безкоштовно оновити додаток Google Search, відкрити мобільний пошуковик і «потягнути» екран наверх.
В результаті користувач побачить кілька віртуальних «карток» з актуальною інформацією, персоналізованої на основі його попередніх запитів, місця розташування, трафіку, часто переглядаються новинних ресурсів і інших даних, пов’язаних з членством в Google.
Ймовірно, у Google просто не було іншого виходу. У компанії, схоже, були впевнені, що в App Store не пропустити Google Now в якості окремого додатка. Адже в такому випадку яблучна корпорація відкриває свою платформу для конкурента власної віртуальної помічниці Siri. І тоді симпатії будуть явно не на стороні продукту Apple. По крайней мере, в нашій країні точно.
Справа в тому, що восени минулого року Google оновила функцію голосового пошуку в додатку Google Search для мобільних iOS-пристроїв, поліпшивши розпізнавання пошукових запитів. Крім голосового введення звичайних запитів, користувач може задати Google питання на своїй рідній мові і отримати пряму відповідь, в тому числі, російською мовою. І по численних тестів, Google Now, який став сенсацією на Android, значно випереджає Siri по точності і швидкості розпізнавання голосу.
Втім, на відміну від Siri, голосовий пошук в Google Now не основний, а допоміжний інструмент. Головна особливість віртуального помічника – це глибока интуитивность. Google Now уважно вивчає і запам’ятовує, що, де і в який момент часу робить користувач. Чи здатна на таку діяльність Siri, велике питання. Проте, вирішальна битва віртуальних асистентів не за горами – і наступний хід якраз належить зробити Apple.