Facebook досягла своєї мети: соціальною мережею користуються (і бачать в ній рекламу) мільйони власників смартфонів і планшетників. Ще недавно експерти говорили, що залучення мобільних користувачів стане головним болем для соціальної мережі. Але «головний біль» швидко перетворилася в прибуток.
Отримавши половину рекламної виручки від власників мобільних пристроїв, Facebook повідомила про двократному збільшенні чистого прибутку в третьому кварталі. Компанія заробила $ 621 млн на тлі продажів в розмірі $ 2,02 млрд, що на 60% більше ніж в минулому році. Ці цифри в черговий раз вказують на те, як висока рентабельність бізнесу Марка Цукерберга. Чи не створюючи реальних товарів, Facebook заробляє набагато більше, ніж конкуренти, які спираються на «фізичну» продукцію. Результати по прибутку і виручці перевершили прогнози аналітиків.
$ 1,8 млрд соціальна мережа отримала від рекламодавців, а 49% від цієї суми забезпечила реклама на мобільних пристроях.У попередньому кварталі внесок мобільної реклами в виручку становив 41%. Збільшилася кількість кліків по рекламних банерів, а вартість кожного з них залишалася, за словами представників Facebook, досить високою. 1 з 20 повідомлень в стрічці новин кожного з користувачів Facebook є рекламним.
Одним з переваг Facebook перед іншими гравцями інтернет-сектора залишається концентрація всіх джерел доходів в рамках одного єдиного порталу. Yahoo і навіть Google доводиться стежити за величезною кількістю рекламних майданчиків, що належать як їм самим так і партнерам, і деякі неминуче виявляються збитковими.
Тут можна згадати Twitter, який збирається виходити на IPO і подібно Facebook є єдиним порталом. В очах інвесторів звіт компанії Марка Цукерберга – чергове підтвердження того, що подібні бізнес-моделі є життєздатними і привабливими.
Незважаючи на те, що реальне зростання кількості акаунтів в Facebook сповільнюється з роками, всього за один квартал з 1,15 млрд число зареєстрованих користувачів збільшилася до 1,19 млрд. Якщо ж говорити про прогнози, то за оцінками аналітиків, в цьому році Facebook контролює 5,41% всієї рекламної виручки в мережі проти 4,11% в 2012р. На тлі повільного зростання числа передплатників, такий результат виглядає дуже переконливо.
На продовженій сесії акції компанії злетіли на 16%. Однак потім пішла прес-конференція, на якій керівництво офіційно підтвердило відтік підліткової аудиторії. Про це повідомив фінансовий директор соціальної мережі Девід Еберсман.
Ця новина спантеличила трейдерів, і котирування акцій спікірували вниз, пішовши в мінус на 5%. Потім ціна відновилася до рівня закриття основної сесії – $ 49. Нагадаємо, що за останній час капіталізація Facebook зросла більш ніж на 100%.
Джерело: Вести Економіка