Розпочнемо з найпопулярнішої теми тижня – пристрастей навколо п’ятого айфону. Незважаючи на феноменальні продажі – 5 мільйонів апаратів за 3 дні старту – ніколи ще в ЗМІ і блогах, а також розмовах не звучало стільки претензій до новинки: і фарба злізає у когось і дряпається, і Бог відає що. Але головна свистопляска, звичайно, вибухнула навколо картографії.
Конкуренти продовжують знущатися з карт Apple. Наша програма вже розповідала про невдачу, яка осягнула Apple з її новим картографічним сервісом. Відсутність вірних даних перетворила карти Apple на об’єкт кепкувань.
20 вересня в офіційному блозі Nokia з’явився запис, в якому картографічні сервіси фінської компанії за декількома параметрами порівнюються з картами Google і Apple. З інфографіки виходить, що останню Nokia перевершує за усіма показниками.
Фінни дійсно можуть похвалитися якісними картами і супутніми продуктами – вони використовуються не лише в апаратах Nokia, але і ліцензуються Yahoo, Amazon і Bing. Ми віримо, що кращий призначений для користувача досвід грунтується на точних даних. І відразу вони не виникають, – підсумовує Nokia у блозі компанії з явним натяком на Apple.
Невдача Apple не залишилася непоміченою і в Google. Інтернет-гігант вколов конкурента з Купертино через компанію Motorola, яка нещодавно стала власністю Google. Motorola запустила в Твиттере і Google+ рекламну кампанію під знущальним хештегом iLost – гра слів, яку можна перевести як я заблукав.
Під цим тегом на обох сайтах публікується серія картинок, де зображений iPhone 5 з якоюсь картографічною проблемою, а поруч – новий смартфон від Motorola Droid RAZR M з Google Maps, де все працює, як покладається.
Більше того, Google скористався випадком, щоб у черговий раз продемонструвати сильні сторони своїх картографічних продуктів, організувавши для журналістів спеціальну екскурсію.
Samsung в порівнянні з іншими виступив досить скромно: корейська компанія розмістила в Google+ зображення свого флагмана Galaxy S III з працюючим додатком Google Maps. Якщо ви допоможете своїм друзям знайти дорогу за допомогою Google Maps на вашому Galaxy, поставте +1, – свідчить текст під картинкою.
*** ***
Конкурентів, які весь цей час вели PR – атаку на Apple, можна зрозуміти – приємно штовхнути компанію, до якої раніше і не підійти було. Але і зариватися не варто: моторольці, у своїй кампанії iLost, як з’ясувалося, використали неіснуючу адресу, щоб тільки айфон схибив: 315-й будинок по 15-ій Західній вулиці, на Манхеттен. Це огорожа парку. Спробуйте знайди таку адресу.
Журналісти теж хороші. Стаття Компьютерри вказує, що відносно невеликих міст гугловские карти також поступаються еппловским. При цьому їх усіх, як бик вівцю, криє картографія Яндекса, яка, у свою чергу, програє в регіонах Дубль ГИСу. Як би-то ні було, керівництво Apple PR – кошмару не винесло.
І ще – відмова від карт Google, очевидно, була спішним рішенням. Можливо, навіть емоційним. Тому Apple навіть не пояснила, що навігацію – побудова маршрутів – вона віддає на відкуп стороннім розробникам. Так я, наприклад, дізнався про додаток iГдеавтобус, вже схваленому Apple. Сподіваюся, сюди підтягнуться і інші, а вже ми виберемо те, що краще.
*** ***
А тепер – головна інтрига тижня в Рунеті. Схоже, Яндекс, що доріс до 4 тисяч співробітників, вже не може зберігати свої секрети – витікають.
Яндекс працює над власним браузером. Слух про це вже не перший місяць спливає на ринку. І черговий сплеск обговорень викликала стаття в Вістях, в якій називається дата релиза.
Посилаючись на свої джерела, близькі до компанії, видання пише, що запуск власного браузеру Яндекса намічений на жовтень. Також у розпорядженні редакції виявилася характерна для браузерів куляста іконка програми і, нібито, цей дизайн вже затвердило керівництво пошукової системи.
Потрібно відмітити, що це не перший інформаційний витік з приводу браузеру від Яндекса. У прес-службі компанії нашій програмі відповіли, що не коментують ринкові чутки і спекуляції. Між тим, наслідуючи просту логіку, можна дійти висновку, що російській пошуковій системі вже давно пора стурбуватися створенням свого браузеру. Хоч би тому, що його головний конкурент Google від’їдає аудиторію у Яндекса в основному завдяки браузеру Chrome.
На Chrome ще рік тому відмінили вибір пошукової системи і, за умовчанням, там тепер коштує пошук Google. Також Яндекс перестав бути пошуковою системою за умовчанням і в російській версії Firefox. Причому, там історія була дуже дивною, тому що, вірогідно, це співтовариство розробників відкритого коду і прибрали в нім російський пошук просто без яких-небудь пояснень. Ймовірно, ці дії конкурентів і підштовхнули Яндекс до рішучих заходів.
Цікаво, що у російської пошукової системи вже є власний браузер Яндекс.Інтернет, але зроблений він цілком на базі Chromium – проекту Google з відкритим кодом, на базі якого створюється і комерційний продукт тієї ж компанії, – Chrome.
Створення браузеру – це дуже трудомістка річ. Вона займає роки розробки і дуже багато речей треба відлагоджувати роками, щоб вони правильно отрисовивали сторінки без якихось дефектів, щоб все виглядало добре і красиво. Тому створення з нуля – це дуже важкий процес. Зазвичай усі використовують вже існуючі напрацювання, сенсу повторювати пройдений шлях немає. Вирішувати ті ж самі проблеми, які вже були одного разу вирішені. Тому якщо є бібліотеки, які підходять за ліцензією і можуть бути використані повторно, краще узяти і почати їх розробляти, і нові функціональності розробляти в цих бібліотеках, – відмітив керівник групи розробки Chrome в Москві Дмитро Напівхін.
Під такі параметри потрапляє і ліцензія Chromium – вона дозволяє на його базі створити свій, навіть закритий продукт. І, якщо в Яндексе пішли цим шляхом, то можна припустити, що від вже існуючого складання Chromium, новий Я-браузер відрізнятиметься глибокою інтеграцією власних сервісів : природно, це пошта, пошук, погода, розклад, карти. А також хмарний сервіс, заснований на Яндекс.Диску, здатний робити синхронізацію закладок і вкладок з браузерами на інших пристроях.
Усе це важливі складові браузеру, адже вони підвищують клейкість основного сервісу Яндекса – пошуку. Крім того, творець браузеру отримує великий об’єм інформації про те, як поводиться користувач, що украй важливо для будь-якого інтернет-бізнесу, і вже тим більше для пошукового і рекламного.
Неначе підтверджуючи цю версію, Яндекс розмістив в понеділок оголошення про вакансію під назвою розробник браузеру. У ній вказано, що потрібно талановитого розробника, який зможе вносити зміни в ядро браузерів Chromium і Firefox, займатися поліпшенням інтерфейсу і створювати нові можливості.
Говорячи про реалізацію чуток, варто згадати, що влітку в ЗМІ з’явилися спекуляції, нібито Яндекс хотів купити компанію Opera Software, у якої великий досвід роботи з браузерами у тому числі, з мобільними.
Але на пряме питання РИА-Новостей глава Яндекса Аркадій Волож відповів тоді надзвичайно ухильно.
У цій області зараз дуже багато всього відбувається, постійні перестановки. Mozilla то тут, то там, Safari то так, то так. Все вирує. І ми теж вируємо. Але доки не можемо розповісти про щось конкретне, – заявив тоді Аркадій Волож.
*** ***
Додаткове підтвердження тому, що Яндекс щось таке готував, але не утримав таємно до анонса, – терміновий запуск власного браузерного проекту від Mail.Ru.
Mail.ru Group запускає соціальний браузер Amigo. Особливість веб-оглядача – можливість інтегрувати в призначений для користувача інтерфейс аккаунти в соціальних мережах. Окрім належних Mail.ru Group Однокласників і Мого світу, Amigo підтримує ВКонтакте і Facebook. Одночасно з інтернет-серфінгом користувач зможе переглядати списки контактів, бачити, хто з друзів знаходиться онлайн, і обмінюватися з ними повідомленнями.
Контент з соцсетей відображається у бічній панелі веб-оглядача. Її за бажання можна приховати. Окрім цього у браузер інтегрована пошта Mail.ru – юзери можуть бачити повідомлення про нові листи прямо у вікні оглядача. У доважок у браузер вбудували музичний плеєр, за допомогою якого можна слухати треки з тих же соціальних мереж і формувати плей-листи.
Mail.ru не першою випускає браузер з соціальними елементами – один з найбільш відомих у минулому аналогів – оглядач Flock, на якого свого часу покладалися великі надії. Півтора роки тому, проте, було оголошено про припинення випуску патчів і оновлень для Flock. З чуток – через нестачу фінансування і відходу групи розробників.
Зараз аналогічний соціальний функціонал має браузер RockMelt. Як і Flock, він функціонує на базі Chromium – браузеру з відкритим початковим кодом, на основі якого працює і Google Chrome. Соціальні функції до звичайних браузерів, наприклад Chrome або Firefox, можна додати і за допомогою численних аддонов.
Запуск Amigo – явна спроба Mail.ru Group активніше включитися в гонку браузерів. Окрім нового соціального браузеру у компанії вже є веб-оглядач під назвою Інтернет, він також побудований на базі Chromium.
Цим дещо несподіваним анонсом Mail.ru побічно підтвердив і інформацію, що з’явилася цього тижня, про те, що власний браузер ось-ось представить інший видатний гравець російського ринку – Yandex. Наша програма вже розповідала про цей витік.
Інформація про те, що Yandex презентує свій браузер вже в жовтні, була опублікована в газеті Вісті, видання навіть надрукувало зображення з іконкою нового ПО. У Яндексе обговорювати статтю відмовилися, пославшись на те, що не коментують ринкові чутки і спекуляції.
На користь того, що чутки небезпідставні, говорить і розіслане IT – журналістам Яндексом запрошення на конференцію в наступний понеділок, де обіцяний виступ глави компанії Аркадія Воложа. Ще одне підтвердження швидкому виходу Яндекс-браузеру – те, що в Mail.ru явно дуже квапилися з анонсом. Їх Amigo існує тільки в альфа-версии, причому навіть її викачати неможливо – принаймні, відразу.
Суперництво Mail.ru Group і Yandex у сфері комунікацій – так звана війна прес-релізів – журналістами була помічена давно. Ось яскравий тому приклад: у вівторок, 25 вересня, компанія Аркадія Воложа презентувала новий сервіс Яндекс.Гардероб – він працює на базі Яндекс.Маркету, але отримав власний інтерфейс і дизайн. На сайті зібраний одяг, взуття і аксесуари з російських інтернет-магазинів. Товари можна сортувати по різних категоріях: брендам, розмірам і колірній гаммі. Того ж дня Mail.ru Group оголосила про перезапуск власного аналогічного сервісу Одяг на Товарах.Mail.ru. Він також отримав оновлений інтерфейс і розширений асортимент товарів.
Гардероб від Яндекса і Одяг Mail.ru мають немало загального. Функціонал обох сервісів дає можливість сортувати і порівнювати товари за багатьма параметрами. І у тому, і в іншому випадку рейтинг онлайн-ритейлерів формується на основі відгуків і оцінок, які залишають користувачі. Ідентична і схема співпраці компаній з інтернет-магазинами – оплата робиться за кожного клик.
Поки що все ж очевидно, що Яндекс.Гардероб пропрацював краще конкуруючого сервісу. Яндекс пропонує юзерам дещо ширший спектр товарів, чим Одяг Mail.ru. У Гардеробі представлений більше мільйона найменувань товарів, тоді як Mail.ru повідомляє про декілька тисяч у своєму сервісі. Втім, в компанії обіцяють незабаром розширити асортимент за рахунок залучення нових партнерів з числа інтернет-магазинів.
*** ***
А тепер новини з хардверного – железячного – фронту. Компанія Texas Instruments, що виробляє процесори, оголосила про те, що йде із смартфонного ринку. Texas Instruments робить чіпи ARM – архітектури, і їх складно стало збувати: Apple і Samsung роблять свої процесори самі. З Nvidia і Qualcomm важко конкурувати, а тут ще і Intel вирішив повернутися в мобільну сферу.
*** ***
Підсумковий випуск Звістки.net повернеться до вас через тиждень, а радіопродовження нашої передачі – Інтернет-кафе Собака виходить, нагадую, по воскресіннях в 17:00 на ВЕСТЯХ-ФМ. Говоритимемо про карти і навігацію, платні і безкоштовні. Про те, чи так вже погані еппловские, і чи так вже хороші всякі інші. Планета, поки.