Суперкомп’ютер Watson «влаштувався» в колл-центр

Суперкомп’ютер Watson, створений інженерами IBM, замінить автоматизовані системи, що відповідають на дзвінки клієнтів. «Штучний розум» зможе надавати консультації на смартфонах і планшетника, в інтернет-чатах, по телефону, СМС та електронною поштою. За обробку голосу людини буде відповідати технологія, створена Nuance.

Приміром, клієнтам банку Watson зможе пояснювати тонкощі пенсійних накопичень і ощадних інструментів, а абонентам стільникових операторів – як підключити послугу або оплатити рахунок. У користувачів з’явиться можливість, наприклад, почати діалог з «машиною» на iPhone, а продовжити на ПК.

В рамках щільної програми Ask Watson з IBM погодилися співпрацювати кілька компаній, у тому числі банк ANZ Bank, оператор Vodafone, агентство Nielsen і мережу супермаркетів Kroger. Зараз система проходить тестування, а до роботи вона зможе приступити через кілька місяців, пише Ars Technica.

Watson прославився в 2011 році, коли здобув перемогу над американськими знавцями в телевікторині Jeopardy! (Аналог «Своєї гри» в Росії). З тих пір розумна «машина» почала користуватися попитом у комерційних організацій. У 2012-му, наприклад, її найняли в якості віртуального діагноста кілька клінік в США, щоб вона видавала поради по лікуванню різних хвороб.

Також суперкомп’ютер співпрацював з медцентром Сідарс-Сінай у Лос-Анджелесі, видаючи інформацію про онкологічні захворювання. Крім того, минулого літа Watson знайшли застосування в банку Citigroup, де він трудився як фінансовий консультант (самостійний продаж акцій, однак, йому не довірили). «Машину» пропонували використовувати і для аналізу надзвичайних ситуацій та метеорологічних даних.

Вчені з IBM витратили на розробку системи більше чотирьох років. Суперкомп’ютер здатний виконувати близько 80 трильйонів операцій (терафлопс) в секунду. Процесор Watson працює на 2 тисячах 800 ядрах, а його оперативна пам’ять становить 16 терабайт.

Одна з найскладніших програм суперкомп’ютера – DeepQA, здатна обробляти питання, задані на природній мові. Саме розуміння людського пропозиції відрізняє Watson від звичайної пошукової системи, яка вміє лише видавати список результатів у відповідь на ключові слова.

This entry was posted in Розробники пропонують. Bookmark the permalink.

Comments are closed.