У Москві в центрі Digital October пройшла міжнародна мобільна конференція MBLT13. На ній виступили такі відомі люди, як співзасновник популярного техноблога TechCrunch Кейт Теаре, віце-президент яка придумала «Злих пташок» Rovio Харрі Копонев, заступник міністра зв’язку і масових комунікацій Олексій Волін і багато інших. Слухачі дізналися, чому Android шкодить Google, наскільки російський мобільний ринок відстає від японського і коли прийде час «розумних міст».
Соціальні мережі більше не потрібні
Одне з найбільш пам’ятних виступів на конференції зробив Кейт Теаре, відомий створенням новинного ресурсу TechCrunch і участю в розробці гучного месенджера Just.me. «Людям більше не потрібні соціальні мережі для спілкування, вони відходять в минуле, їх замінюють месенджери. Більше не потрібно шукати своїх друзів на Facebook, адже всі потрібні люди вже записані в телефоні », – зазначив Теаре.
Він додав, що Марк Цукерберг усвідомлює цю тенденцію і тому намагається врятувати Facebook, змінюючи платформу.Саме прагненням протистояти цій тенденції пояснюється випуск соціальної оболонки Facebook Home, яка, тим не менш, виявилася непопулярною. Щоб хоч якось простимулювати людей користуватися їй, Цукербергу довелося знизити вартість телефону з Facebook Home до 0,99 цента, тобто, по суті, роздавати пристрою даром.
Теаре зазначилися, что зростання мобайл-сегмента віклікає Чимаев проблем у великих компаний. Справа в тому, что трафік все более и более уходит з десктопів на смартфони, а вісь реклама на мобільніх прилаштувати як и Ранее НЕ дуже-то ефективна. Например, мобільна частина Google Цілком порівнянна з деськтопной, проти ее виручка на 41% менше.
Таким чином, виходів, что Android шкодить Google. «КОЖЕН раз, коли хтось купує Android-девайс и начинает Менш активно використовуват десктопних Google, компанія втрачає від цього гроші», – підкреслів Теаре.
Такоже Засновник Just.me вислови невдоволення сучасним рівнем розвитку смартфонів: «заразити мобільний ринок й достатньо прімітівній. Є СМС, безліч Додатків, мобільний веб, но все відокремлено один від одного. Це неправильно, нужно, щоб все Було в одному місці, в хмарі ».
России буде нужно НЕ менше трьох років для создания NFC-екосистеми
Такоже цікавий Доповідь представивши японський експерт-футурист Кей Шімада. ВІН повідав аудіторії, что зібралася, чому самє в Японії смартфони технології досяглі таких вершин розвитку.
«Японія – це, дере за все, інновації. Всі сучасні мобільні технології з’явилися в Японії Ранее, чем в решті світу », – підкреслів Шімада. Мобільний інтернет став доступна в Японии Вже в 1999 году, камерафони и ММС з’явилися у 2000 году. Такоже самє японці получил перший магазин Додатків, їх стільнікові мережі дерло стали підтрімуваті відеодзвінкі и так далі.
Шімaда пояснивши, что для Досягнення такого високого уровня Проникнення мобільніх технологій оператори повінні довга і наполеглива інвестуваті в інфраструктуру, что и сталося в Японії на качана століття. Зараз даже простенькі «нерозумні» телефони в стране обов’язково ма ють NFC-модуль (которого, до речі, немає даже в iPhone 5). Причем NFC активно вікорістовується японців. Ще з 2004 року жителі Токіо та других великих міст просто прікладають свои мобільнікі до турнікетів в метро, щоб смороду відкріліся. NFC-модулі Використовують НЕ только в усьому Громадському транспорті, но и в магазинах по всій стране.
Шімада зазначив, що для створення подібної інфраструктури в Росії буде потрібно не менше трьох років. Стільникові оператори повинні заручитися державною підтримкою і планомірно інвестувати в інфраструктуру, дбаючи не про швидкого прибутку, а про створення нового ринку. Також необхідно інформувати населення країни про возможнсотях NFC. Для початку Шімада запропонував ввести експериментальні NFC-системи для проходу в метро в Москві і Петербурзі
Концепція «розумного міста» готова втілитися в життя
Володимир Черентскій, глава відділу IBM, що займається розробкою концепції «розумного міста» виступив з доповіддю про те, яким чином цифрові технології можуть змінити життя мегаполісів.
«Smart Citi – це стратегічний напрямок IBM, найбільш інвестуються і найбільш рекламування. З ростом населення мегаполісів складно інвестувати достатньо грошей в існуючу інфраструктуру мегаполіса, тож куди простіше інвестувати в цифрову оптимізацію цієї інфраструктури », – зазначив Черентскій. Він вивів шість основних напрямків життя великих міст, в яких знадобиться цифрова оптимізація – публічна безпека, управління, транспорт, енергія, охорону здоров’я і ЖКГ.
Черентскій зазначив, що для того, щоб назвати мегаполіс «розумним», необхідно, щоб він відповідав трьом критеріям. По-перше, потрібна можливість в режимі реального часу збирати дані про всі міських системах. По-друге, потрібні ефективні інструменти для того, щоб обробляти цю інформацію і приймати рішення. І, нарешті, потрібна можливість оперативно реалізовувати ці рішення.
Росія йде в ногу зі світом
Заступник міністра зв’язку і масових комунікацій РФ Олексій Волін розповів, чого ж, на його думку, хочуть росіяни від цифрового перетворення держпослуг. «Росія не знаходиться в стороні від загальносвітового процесу діджіталізаціі», – зазначив Волін. Він додав, що, як і в інших державах, в Росії є лише три варіанти фінансування процесу розвитку державних інтернет-послуг на місцях. По-перше, за це можуть взятися районна влада, які таким чином можуть підвищити собі рейтинг довіри серед людей. По-друге, взяти на себе оплату можуть взяти самі зацікавлені жителі (Волін відзначив, що це варіант працює тільки в великих містах, так як в населених пунктах з населенням менше півмільйона осіб люди вважають за краще провести зайвий час в чергах, але заощадити зайві два відсотка платежу ). Третій варіант – фінансування за рахунок інвестицій з боку бізнесу.
Найбільше людей цікавить діджіталізація сфери ЖКГ. Також насления дуже хочеться мати можливість дізнаватися в Інтернеті, які зараз в поліклініці працюють лікарі, який у них відсоток успішних операцій, якою є загальна статистика роботи лікарні. Причому інтерес до такої інформації навіть вище, ніж до вже подекуди працюючій системі електронного запису на прийом.
Ну і нарешті, люди цікавляться діджіталізаціей системи освіти «Є чіткий запит від батьків – отримувати конкретні дані про вчителів, статистикою результатів ЄДІ в окремих школах і кількості що надійшли до провідні вузи. Також, як не дивно, для батьків важливо знати, яка компанія поставляє шкільні сніданки », – повідомив Волгін.