Цікава і навіть незвичайна ситуація склалася на ринку смартфонів після подання корейською компанією нового флагмана Galaxy S4. Схоже, що основні гравці готувалися до виходу конкурента – вибудовували свою тактику захисту.
Перед презентацією Samsung Galaxy S4 на вході біля театру Radio City Music Hall люди з HTC роздавали всім бажаючим какао і печеньки, а також давали протестувати новий смартфон тайванської компанії – HTC One. Більш того, на заході в Нью-Йорку був помічений директор по маркетингу компанії HTC Бенджамін Хо, який не поскупився на уїдливі висловлювання:
«З пластиковим корпусом і великим екраном, який є найбільш очевидним фізичним зміною, новий Galaxy від Samsung не йде ні в яке порівняння з цілісним алюмінієвим корпусом HTC One. Наші клієнти хочуть щось відмінне від мейнстріму, який, здається, є метою Galaxy », – говорить директор з маркетингу компанії HTC Бенджамін Хо.
Президент HTC Америка Майк Вудворд відразу після презентації смартфона від Samsung висловився про новинку досить різко. Зокрема, він назвав його дуже «ітеративним» (повторюваним). На його думку, він дуже схожий на Galaxy S III, і в компанії були раді, не побачивши ніяких інновацій в телефоні.
І це був тільки початок. У Twitter від акаунтів НТС різних країн посипалися їдкі коментарі в сторону Galaxy S4: «Наступна велика річ зроблена не з пластику. Це першокласний суцільнометалевий – новий HTC One »або« Samsung змушений оголосити, що його останній телефон буде продаватися виключно в іграшковому магазині. Хочете реальний телефон?Вибирайте HTC One ».
Андрій Кормільцев, директор HTC Росія обмежився ретвітів повідомлення: «Показати більше неоригінальний смартфон в цьому році буде складно, премія« нудьга зелена »однозначно йде в Samsung».
LG відверто потролліть Samsung, спародіювавши рекламний банер. Компанія використала свій рекламний щит на Times Square, прямо над рекламою нового Galaxy. Фатальну роль зіграла цифра 4 яка в англійській мові часто викорис для позначення прийменника «для». На рекламі LG слоган Samsung «Приготуйтеся до наступного Galaxy» перетворився в «LG Optimus G вже тут для вас».
Іншу статегію оборони вибрала компанія Apple. За день до презентації Samsung Galaxy S4 старший віце-президент Apple з маркетингу Филл Шиллер дав інтерв’ю Wall Street Journal і Bloomberg, в якому відкрито лає смартфони на OS Android, натякаючи, звичайно, на Galaxy S4:
«Коли ти дістаєш андроідофон з коробки, тобі доводиться логінитися о дев’ятій акаунтів різних вендорів для того, щоб отримати ту ж функціональність, що є у IOS. І всі ці акаунти не можуть плавно взаємодіяти один з одним. Крім того, адроідофони часто дають в якості безкоштовної заміни фірмового телефону і задоволення від роботи з ним не порівняти з айфоном ».
Відразу після презентації флагмана Samsung корпорація Apple запустила нову рекламну кампанію смартфонів iPhone, в рамках якої описуються головні переваги пристроїв. На сайті компанії був створений новий розділ Why iPhone – «Чому iPhone», де описуються різні еппловскій додатки. Таким чином, компанія показує потенційному клієнту, чому в світі так багато відданих і задоволених користувачів iPhone.
Ще один гвинтик в обороні Apple – стаття одного з найбільш вагомих американських IT-журналістів Уолта моссберг, в якій він порівнює Apple зі Швейцарією в мобільному світі.
«Я просто хотів сказати, що Apple досить жорстко контролює своє програмне забезпечення і апаратні засоби. І все ж компанія ніколи не створює додатки для кого-то ще – для операційних систем своїх конкурентів – Google, Amazon і Microsoft. При цьому вони самі створюють свої додатки для пристроїв Apple. Наприклад, якщо ви читаєте цифрові книги на пристроях Apple, ви можете використовувати рідне додаток IBooks або офіційний додаток від Amazon – Kindle, або Google Books. Якщо ви хочете задати питання смартфону голосом, ви можете попросити Siri допомогти або використовувати голосовий пошук від Google. Навіть Samsung, основний конкурент Apple, робить кілька iPhone і IPad додатків – одне з них перетворює iPhone або iPad в пульт дистанційного керування для телевізорів Samsung Smart. Ви не отримаєте такої комбінації на інших телефонах, тому що Apple не створює додатки для інших платформ », – каже Уолт Моссберг.
Можливо, це просто збіг. І ми домислюємо, що стаття моссберг теж одна з частин маркетингової або навіть оборонної кампанії, однак, як вчасно вона з’явилася і як вона все-таки вкладається в рамки опису «Чому iPhone».
Примітно в цій ситуації, що така поведінка зовсім не характерно для Apple. Корпорація рідко коментує вихід продуктів інших компаній. IT-журналісти в один голос відзначають, що Apple зараз робить такі речі, яких ніколи не допускала в минулому. І це, в кінцевому підсумку, говорить про те, що в компанії явно стурбовані новим флагманом Samsung Galaxy S4. Один з аналітиків компанії Jefferies & Co навіть порівняв Apple з Blackberry, заявивши, що по відношенню до девайсів Samsung смартфони iPhone займають тепер оборонну позицію. І у них, схоже, є причини для занепокоєння. У 2012 році корейська компанія продала 64 мільйони смартфонів. Її минулий флагман – Samsung Galaxy S3 – за 7 перших місяців встановив рекорд: 40 мільйонів проданих пристроїв. У четвертому кварталі 2012 року Samsung вдалося вирватися на перше місце в світі на ринку смартфонів, захопивши частку в 24%.