Gartner: на ринку ПК змінився лідер

Китайська компанія Lenovo в III кварталі зайняла перше місце за об’ємами продажів персональних комп’ютерів, обійшовши американську Hewlett – Packard. За даними дослідницької фірми Gartner, на долю Lenovo припало 15,7% світових продажів, а доля HP склала 15,5%.

HP, нагадує Звістці Економіка, знаходилася на лідируючій позиції з 2006 р., але останні декілька років компанія страждає від зниження активності споживачів в США і Європі, викликаного фінансовою кризою, і від бурхливого зростання продажів смартфонів і планшетів, які багато в чому замінюють традиційні настільні комп’ютери.

Генеральний директор HP Меган Уитман має намір переламати ситуацію. Зараз в компанії йде масштабна реструктуризація: основними джерелами прибутку повинні стати розробка корпоративних застосувань і створення автоматизованих систем управління.

Між тим очевидно, що план Уитман по реструктуризації бізнесу доки буксує. Так, виручка підрозділу, який займається наданням послуг для корпоративних клієнтів, наступного року впаде на 11-13%. В результаті операційна маржа знизиться до 3%.

3 жовтня HP понизила прогноз по прибутку за поточний рік до $3, 40-3,60 на акцію, а її генеральний директор у черговий раз заявила, що не продаватиме підрозділ по виробництву персональних комп’ютерів, незважаючи на те що над таким кроком роздумував її попередник – Лео Апотекер.

Генеральний директор Lenovo Ян Юаньцин в серпні заявляв, що його компанія також має намір приділяти більше уваги мобільним комп’ютерам, планшетам і смартфонам. Компанія планує випустити в продаж ноутбук IdeaPad Yoga, клавіатуру якого можна скласти назад, перетворивши його на планшет. Дизайнери Lenovo упевнені, що такий підхід дозволить наростити долю на американському ринку комп’ютерної техніки.

Проте доки(свої корективи внесе хіба що випуск орієнтованої на тачскрини Windows 8) динаміка продажів трансформерів залишає бажати кращого. На них доводиться менше 1% сумарних продажів комп’ютерів. За оцінками маркетингової компанії IDC, в II кварталі цього року їх об’єм знизився до 150 тис. одиниць. У I кварталі продажу досягали 170 тис., а минулого року – не опускалися нижче рівня 200 тис. в квартал. На ринку планшетів c величезним відривом лідирує Apple(65%), яку намагається нагнати Samsung(9%). Lenovo займає шосте місце з долею в 1,4%.

This entry was posted in Зазирнемо у майбутнє. Bookmark the permalink.

Comments are closed.