Цукерберг провів роботу над помилками

Марк Цукерберг дав перше інтерв’ю після IPO. Глава Facebook з’явився на конференції TechCrunch Disrupt, яку щорічно організовує один з найавторитетніших техноблогов світу.

В ролі інтерв’юера виступив сам засновник TechCrunch, а нині глава фонду CrunchFund, Майкл Аррингтон. Значну частину часу Цукерберг витратив на пояснення того, які прекрасні перспективи для компанії відкриває робота з мобільним контентом досі слабке місце Facebook – про це, зокрема, було сказано в паперах, підготовлених до IPO.

Оцінюючи кількість часу, який власники смартфонів проводять на Facebook, я можу сказати, що на мобільних користувачах ми зможемо заробити більше, ніж на власниках комп’ютерів. Мені здається, багато, що стежать за Facebook, недооцінюють значущість і потенціал мобільних застосувань для нас. І це фундаментальна помилка. У найближчі 3-5 років успіх розвитку нашої компанії безпосередньо залежатиме від монетизації мобільного контенту, – вважає Марк Цукерберг.

Про конкретні стратегії монетизації мобільного трафіку глава Facebook нічого не розповів, зате рішуче спростував давно циркулюючі чутки про те, що компанія розробляє власний смартфон.

Випуск власного смартфону став би в корені невірною для нас стратегією. Ми маємо соцсеть з 950 мільйонами користувачів. Їх число швидко збільшується. Теоретично уявимо, що ми вирішили випустити телефон. Добре, його куплять 10 мільйонів чоловік, ну, – 20. Навіщо нам це? Це нічого не змінить. Наша мета – створити систему, яка максимально інтегрована в найпопулярніші девайси, якими користуються юзери, – підкреслив Цукерберг.

Цукерберг не виключив, що в майбутньому Facebook зможе запропонувати користувачам власну пошукову систему.

Facebook, насправді, може відповісти на такі питання користувачів, відповіді на які ніде більше знайти не можна. Наприклад, в якій суші-панів мої друзі ходили в Нью-Йорку за останні півроку, і чи сподобався він їм? Чи хто з моїх друзів або їх друзів працював в компанії, в яку я хочу влаштуватися, – я хочу дізнатися, чи добре там працювати? У якийсь момент ми створимо таку пошукову систему, – поставив мету глава Facebook.

У інтерв’ю не обійшли і тему невдач.

Я говорив, що мобільні продукти Facebook – одні з гірших, що я бачив в житті. Ми теж дуже самокритичні. Думаю, найбільша помилка – це те, що ми занадто сильно покладалися на технологію HTML5 на противагу власній розробці додатків. Справа не в тому, що HTML5 поганий сам по собі, в довгостроковій перспективі у мене оптимістичний прогноз з приводу цієї технології. Ми створили внутрішню основу для побудови HTML5 – додатків – Faceweb. Але ми просто не змогли робити такі мобільні застосування, якість яких нас би задовольняла. 2 роки були витрачені даремно, і це по-справжньому образливо, – відмітив Цукерберг.

Низька якість мобільних додатків Facebook на HTML5 вже давно стала притчею во язиціх у технологічному світі. Відхід від колишньої стратегії, проте, вже приніс свої плоди – оновлений додаток Facebook для iOS був тепло зустрінутий користувачами.

У компанії обіцяють, що скоро з’явиться і поліпшена Android – версія. На питання про невдалому IPO, а з моменту розміщення акції Facebook втратили в ціні удвічі, Марк Цукерберг відповів ухильно.

Звичайно, поведінка акцій Facebook нас розчарувала. Але Facebook ніколи не був абсолютно стабільною компанією, тому ситуація з акціями – не перша чорна смуга в нашій історії. Я вважав за краще б, щоб люди нас швидше недооцінювали, чим переоцінювали, – відмітив Марк Цукерберг.

Нібито на підтвердження цих слів відразу після виступу Цукерберга вартість акцій Facebook виросла на 5%. Втім, після закриття торгів паперу негайно ж просіли на 2%.

This entry was posted in Револлюційні технології. Bookmark the permalink.

Comments are closed.