Колись найбільший інтернет-портал, тепер призабутий Yahoo, подав серйозну заявку на повернення у великий бізнес. У вівторок, 21 травня, компанія провела велику прес-конференцію в самому центрі Манхеттена, на Таймс-Сквер. Саме там розташувався новий центральний офіс компанії, який вмістить понад 500 її співробітників. Будівля раніше належала газеті New York Times, однак та переживає ще гірші часи, ніж Yahoo, тому розпродає нерухомість. Крок досить нестандартний – перевести центр з Кремнієвої долини в дорогий Нью-Йорк. Однак він привернув серйозну увагу, на захід запросили навіть мера Нью-Йорка, Майкла Блумберга. Власне, він і відкривав конференцію. Потім пішла мова про новинки від Yahoo.
Власне, заявивши про придбання Tumblr, Yahoo вирішила нагадати і ще про одну свою не надто вдалу покупку – фотохостингу Flickr. З проявом Instagram сервіс поступово йшов в історію, але цей процес в Yahoo, схоже, твердо вирішили зупинити. По-перше, ресурсу зробили капітальний ремонт у плані дизайну. Застаріла начинка поступилася місцем новій.Звичайно, всі елементи ми десь вже бачили: тепер ресурс нагадує все відразу – і Facebook, і Instagram, і сайти Apple, і пошук Google, і Twitter, проте тепер все і правда виглядає цілком сучасно.
Друга серйозна реформа – кожному користувачеві Flickr надають відразу терабайт вільного дискового простору, причому вже в базовому акаунті. При платної реєстрації обсяг збільшується вдвічі. Такого – і це кілька разів наголошувала нова глава Yahoo Марісса Майєр на презентації – не надає ніхто з конкурентів. Це правда, але, з іншого боку, куди подіти цей терабайт? На думку Yahoo, він стане в нагоді, адже на Flickr, на відміну від інших ресурсів, можна завантажувати фотографії в повному розмірі. Втім, коли Марісса Майєр запитали, чи розраховує ресурс залучити професійних фотографів (бо всіх інших влаштовує розмір фото з камер смартфона), вона відповіла негативно, помітивши, що таких взагалі не буває.Відзначимо, що формату Flickr Pro – колишнього вигляду платного аккаунта – більше не буде зовсім. Тепер замість цього користувачам доведеться платити за те, щоб їм хоча б просто не показували рекламу. Реклама у Flickr тепер дуже нав’язлива, і за це користувачі класичної версії сервісу клянуть Yahoo на чому світ стоїть. Позбавлення від реклами коштує 50 доларів на рік, тоді як колишній безрекламних преміум-аккаунт Pro обходився всього в 25. Найстрашніше, що за версію сервісу з подвоєним об’ємом сховища просять просто немислимі 500 доларів в рік.
Очевидно, старих користувачів Flickr Дещо розгублені. Але, як розраховують, придбає нових. Їх притягатимуть, для початку, 11 величезних білбордів в околицях Таймс-Сквер, на яких буде цілодобово йти реклама фотохостингу. Все це – разом з новим офісом – виглядає дуже помітно й по-чудернацьки, в Yahoo явно намагаються показати, що в компанії є зайві гроші. Невідомо, чи допоможе це, але, в цілому, Марісса Майєр за час свого головування в Yahoo, вже досягла певних успіхів. Компанія знову увійшла в сотню найдорожчих брендів у світі. Правда, лише на 92-е місце, але це не так погано, враховуючи, що навіть Samsung – на 30-му, а eBay – на 47-му. Перше місце, зрозуміло, займає Apple. Google – з серйозним відставанням – на другому.
Фінська міні-компанія Jolla випустила свій перший смартфон на операционке Sailfish, яка є реінкарнацією MeeGo від Nokia.Як і обіцяли, встигли до кінця весни. Апарат так і називається – Jolla. Він зроблений, імовірно, на чіпсеті Ericsson. У смартфона двоядерний процесор, камера в вісім мегапікселів і всього 16 гігабайт вбудованої пам’яті. Цей недолік пропонують заповнювати картою microSD. В основі, як уже говорилося, операційка Sailfish – переробка MeeGo. Власне, фірму Jolla і організували розробники MeeGo, покинувши Nokia після «похорону» системи.
Як заявляють самі автори, вони створили найбільш досконалий користувальницький інтерфейс з усіх існуючих. Основну ставку зробили на багатозадачність і управління фоновими додатками з мінімальним відходом від стартового екрану. При цьому, як і в MeeGo, використовується маса дуже незвичайних жестів, до яких користувачеві звичайного смартфона доведеться звикати: наприклад, до тривалих торкань і викликам різних меню і додатків з різних кутів екрану. Так, щоб повернутися з відкритої програми на робочий стіл, просто натиснути одну кнопку не вийде. Власне, на лицьовій панелі представленого апарату взагалі немає ніяких кнопок. Доведеться «витягати» стартову панель від краю дисплея. Втім, розробники стверджують, що це швидше і органічніше.
Найвитонченіший хід розробників стосується додатків. Пам’ятаючи проблеми з предком, MeeGo, які страждали серйозним дефіцитом якісних програм, творці Sailfish зробили так, що на новій операционке запускаються додатки від Android. Не всі, але, як запевняють, багато. Правда, поки невідомо, дозволив таке паразитування Google – доступу до магазину Google Play поки, очевидно, немає.