Яндекс показав свій браузер

На третій технологічній конференції Яндекса було зроблене дещо стратегічно важливих заяв. Одне з них – і це довгожданий момент для найбільшої російської інтернет-компанії – Яндекс представив свій власний браузер.

Нещодавно Яндексу виповнилося 15 років, і усі ці 15 років він був просто сторіночкою в Інтернеті, – почав розповідь глава компанії Аркадій Волож. – Сервісів різних багато, але зрештою, вони просто сторіночки в Інтернеті. І відносно нашої компанії сьогодні все зміниться. Зустрічайте новий Яндекс в новому виді і в новому форматі! (Подобається логотипчик?! Ми його в газеті минулого тижня побачили – вирішили заюзать!

Уперше про цей проект заговорили ще кілька років тому. І ось браузер від Яндекса вже можна викачати і встановити. За представленими даними, в якості движка був вибраний WebKit, а інтерфейс базується на відкритому початковому коді Chromium. Але ключова особливість програми Яндекс.Браузер – глибока інтеграція з онлайновими сервісами компанії – наприклад, з пошуком, картами, сервісом перекладів і іншими.

Випуск власного браузеру для Яндекса, головним продуктом якого є пошукова система, прямо обумовлений інтересами бізнесу. Кількість запитів в пошуковій системі безпосередньо впливає на виручку компанії від контекстної реклами – основного джерела доходу Яндекса. Браузери є одним з головних каналів дистрибуції пошуку – тому цей напрям стратегічно важливе для компанії. А оскільки розробники найбільш популярних в Росії і у світі програм для веб-серфінгу типу Google Chrome і Mozilla FireFox раптом стали не дуже доброзичливі до Яндексу, російській пошуковій системі довелося будувати свій браузер.

Ми усвідомили, що Інтернет дуже складний, – розповів керівник проекту Яндекс.Браузер Тигран Худавердян. – І якщо 20 років браузери будувалися в основному на платформі і на інтерфейсах, то вже два-три роки як у браузери приходять хмари – хмарні сервіси, які самі по собі можуть не бути сервісом для користувача, але, спускаючись у браузер, вони дають нові властивості – наприклад, пошукові навігаційні підказки. Самі по собі вони є просто технологією, а у браузері вони допомагають користувачеві підібрати домен, навіть якщо він його не пам’ятає або опечатується при наборі. І з усвідомленням того, що ми одна з декількох компаній у світі, яка має такі знання і технології, стало зрозуміло, що ми можемо зробити браузер наступного покоління!

І в процесі створення розробники враховували знання Яндекса про потреби користувача – і це, вірогідно, повинно зробити браузер зручнішим. Дуже гордяться в Яндексе і тим, що їх браузер, напевно, самий минималистичний: в нім зникла стрілка Вперед, її можна побачити тільки тоді, коли вже є, куди йти вперед. Цікаво і таке нововведення, як табло, яке показується після клика по адресному рядку. Таким чином, в Yandex не треба відкривати нову вкладку, щоб перейти на нову сторінку. І до речі, у браузер інтегрована система повідомлень пошти і соцсетей. Серед характерних особливостей можна відмітити і так звану безурловость – URL там, звичайно ж, є, але він видно, тільки коли клікаєш на адресу сайту для копіювання, – а також сайтлинки – посилання на розділи сайтів прямо в інтерфейсі браузеру.

До речі, допомагала російській пошуковій системі створити свій браузер компанія Opera Software – так, Яндекс розширив WebKit у своїй платформі технологією Opera Turbo. Вона дозволяє швидко завантажувати сторінки навіть при низькій швидкості з’єднання. Режим Turbo з’явиться вже в наступній версії продукту.

Цікаво, що логотип браузеру – це перший графічний елемент, створений не в студії Артемія Лебедєва, а усередині стін Яндекса. Ескіз логотипу, який у результаті затвердили, просто ручкою у блокноті намалював менеджер проектів Дмитро Тимко.

Ще один важливий проект, про який також оголосили на конференції, – Яндекс запускає магазин додатків для пристроїв, працюючих на операційній системі Android,- Yandex.Store, який стане конкурентом Google Play.

Магазин додатків складається з двох частин: інтерфейсу для розробників на росіянинові і англійському мовах і додатки для користувачів. Зараз в магазині доступні близько 40 тисяч додатків – компанія придбала ліцензії на їх поширення у Opera Store. По даними видання Коммерсант, – яке посилається на джерело, близьке до компанії, – як і в Google Play, розробник отримуватиме 70% доходів від продажу додатків. Решта 30% доводитиметься на партнерів, биллинг і сам Яндекс.

Поява цих двох проектів браузеру і магазину додатків від Яндекса, по суті, означають, що російська пошукова система вийшла на стежку війни проти головного конкурента – Google – в тих сферах ринку, де російську компанію зовсім не чекали. І доля аудиторії – це той самий лакмусовий папірець, по якому, напевно, вже через півроку можна буде сказати, наскільки успішним виявиться настання Яндекса по цих фронтах.

This entry was posted in Без категорії. Bookmark the permalink.

Comments are closed.