Яндекс вирує Я-браузером

Яндекс працює над власним браузером. Слух про це вже не перший місяць спливає на ринку. І черговий сплеск обговорень викликала стаття в Вістях, в якій називається дата релиза.

Посилаючись на свої джерела, близькі до компанії, видання пише, що запуск власного браузеру Яндекса намічений на жовтень. Також у розпорядженні редакції виявилася характерна для браузерів куляста іконка програми і, нібито, цей дизайн вже затвердило керівництво пошукової системи.

Потрібно відмітити, що це не перший інформаційний витік з приводу браузеру від Яндекса. У прес-службі компанії нашій програмі відповіли, що не коментують ринкові чутки і спекуляції. Між тим, наслідуючи просту логіку, можна дійти висновку, що російській пошуковій системі вже давно пора стурбуватися створенням свого браузеру. Хоч би тому, що його головний конкурент Google від’їдає аудиторію у Яндекса в основному завдяки браузеру Chrome.

На Chrome ще рік тому відмінили вибір пошукової системи і, за умовчанням, там тепер коштує пошук Google. Також Яндекс перестав бути пошуковою системою за умовчанням і в російській версії Firefox. Причому, там історія була дуже дивною, тому що, вірогідно, це співтовариство розробників відкритого коду і прибрали в нім російський пошук просто без яких-небудь пояснень. Ймовірно, ці дії конкурентів і підштовхнули Яндекс до рішучих заходів.

Цікаво, що у російської пошукової системи вже є власний браузер Яндекс.Інтернет, але зроблений він цілком на базі Chromium – проекту Google з відкритим кодом, на базі якого створюється і комерційний продукт тієї ж компанії, – Chrome.

Створення браузеру – це дуже трудомістка річ. Вона займає роки розробки і дуже багато речей треба відлагоджувати роками, щоб вони правильно отрисовивали сторінки без якихось дефектів, щоб все виглядало добре і красиво. Поетом створення з нуля – це дуже важкий процес. Зазвичай усі використовують вже існуючі напрацювання, сенсу повторювати пройдений шлях немає. Вирішувати ті ж самі проблеми, які вже були одного разу вирішені. Тому якщо є бібліотеки, які підходять за ліцензією і можуть бути використані повторно, краще узяти і почати їх розробляти, і нові функціональності розробляти в цих бібліотеках, – відмітив керівник групи розробки Chrome в Москві Дмитро Напівхін.

Під такі параметри потрапляє і ліцензія Chromium – вона дозволяє на його базі створити свій, навіть закритий продукт. І, якщо в Яндексе пішли цим шляхом, то можна припустити, що від вже існуючого складання Chromium, новий Я-браузер відрізнятиметься глибокою інтеграцією власних сервісів : природно, це пошта, пошук, погода, розклад, карти. А також хмарний сервіс, заснований на Яндекс.Диску, здатний робити синхронізацію закладок і вкладок з браузерами на інших пристроях.

Усе це важливі складові браузеру, адже вони підвищують клейкість основного сервісу Яндекса – пошуку. Крім того, творець браузеру отримує великий об’єм інформації про те, як поводиться користувач, що украй важливо для будь-якого інтернет-бізнесу, і вже тим більше для пошукового і рекламного.

Неначе підтверджуючи цю версію, Яндекс розмістив в понеділок оголошення про вакансію під назвою розробник браузеру. У ній вказано, що потрібно талановитого розробника, який зможе вносити зміни в ядро браузерів Chromium і Firefox, займатися поліпшенням інтерфейсу і створювати нові можливості.

Говорячи про реалізацію чуток, варто згадати, що влітку в ЗМІ з’явилися спекуляції, нібито Яндекс хотів купити компанію Opera Software, у якої великий досвід роботи з браузерами у тому числі, з мобільними.

Але на пряме питання РИА-Новостей глава Яндекса Аркадій Волож відповів тоді надзвичайно ухильно.

У цій області зараз дуже багато всього відбувається, постійні перестановки. Mozilla то тут, то там, Safari то так, то так. Все вирує. І ми теж вируємо. Але доки не можемо розповісти про щось конкретне, – заявив тоді Аркадій Волож.

This entry was posted in Револлюційні технології. Bookmark the permalink.

Comments are closed.