Ми недавно писали про масштабну роботу з вивчення ринку фальшивих читачів в Twitter. Нещодавно автори опублікували другу частину дослідження, в якій розкривають, хто саме закуповував для своїх мікроблогів «мертві душі».
Італійські дослідники Андре Стропа і Карло де Мішелі працюють над вивченням різних махінацій з Twitter вже досить довго. Вони провели копітку роботу, підрахувавши приблизну кількість фальшивих фоловерів на ринку, їх вартість, а також сукупний обсяг ринку. Як виявилося, у світі існує близько 20 мільйонів підроблених «твіттерян», які приносять своїм творцям, за різними оцінками, від 30 до 360 мільйонів доларів на рік, пише The New York Times.
У новому дослідженні пильну увагу було приділено акаунтів, які раптово отримали або втратили відразу велику кількість фоловерів в один день. Виявилося, що такі різкі коливання в кількості читачів відбувалися з акаунтами таких великих брендів, як Pepsi, Mercedes Benz і Louis Vuitton.
Більш того, підозрілі коливання в кількості передплатників, що вказують на придбання фальшивих фоловерів, було помічено в акаунтах деяких політиків і зірок шоу-бізнесу. За твердженням Стропа і де Мішелі, підроблених читачів привертали в твіттер-акаунти американського політика Ньюта Гінгріча, конгресмена Джареда Полісу і реперів 50 Cent і Diddy.
Експерти по соцмережах відзначають, що фальшиві читачі непогано допомагають брендам просувати себе в Інтернеті. Чим більше у бренду або персони «фоловерів», тим привабливіше вони виглядають для інших потенційних читачів – мовляв, інші читають, і вам буде цікаво. Крім того, фальшиві фоловери допомагають отримати живих читачів, які будуть переходити за посиланнями. Таким чином, можна отримати багато додаткового трафіку на сайт і підняти його у видачі посіковіков на більш помітні позиції.
Сьюзан Етлінгер, аналітик в Altimer Group, постаралася пояснити, навіщо бренди і медіа-персони докуповують собі читачів-ботів. «Багато брендів намагаються за всяку ціну збільшувати кількість читачів в соціальних медіа. Компанії намагаються показати імпульс свого розвитку, щоб кожен наступний день аудиторія була більше, ніж вчора », – зазначила вона в інтерв’ю New York Times.
Незважаючи на загальне прагнення накрутити кількість читаючих офіційні акаунти людей, ефективність просування в соціальних мережах досі під питанням. Приміром, нещодавно Coca-Cola – бренд, який має 700 000 читачів в Twitter і 60 мільйонів на Facebook – опублікував дослідження, в якому стверджується, що онлайн-просування не впливає на продажі, принаймні в короткостроковій перспективі.
Дослідники особливо відзначили, що жоден аккаунт в Twitter не може отримати за день більше 70 000 читачів чесними способами. «Піки активності читачів, які ми спостерігаємо в зазначених нами акаунтах, недосяжні методами рекламних кампаній, ось чому всі запевнення в невірності наших висновків не переконують нас», – зазначив де Мішелі.
В даний час існує близько двох десятків онлайн-сервісів, що продають фальшиві фоловерів. Їх популярність продовжує стрімко зростати. «Завжди будуть люди, які намагаються обійти систему, проте слід враховувати, що Twitter і Facebook останнім часом дуже добре борються з підробленими читачам. Ось чому будь-яка накрутка читачів буде тимчасовою », – зазначила Етлінгер.