У державних ЗМІ Китаю почалася активна компанія по дискредитації продукції компанії Apple. Місцева газета The People’s Daily опублікувала викривальну статтю, в якій дорікала американську компанію в нібито подвійних стандартах гарантійної політики. Хвиля критики Apple пронеслася по державних телеканалах КНР, газетам і Інтернету.
«Apple показала повну відсутність турботи про споживачів і надмірну любов до самовихваляння», – зазначає The People’s Daily. Один з найпопулярніших китайських телеканалів, який фінансується урядом, випустив репортаж, в якому критикувалася нібито дискримінаційна політика Apple по відношенню до китайців. «Apple надає китайцям більш низьку якість послуг і стягує плату за те, що в інших країнах робиться безкоштовно», – зазначили журналісти телеканалу.
Крім того, більшість китайських знаменитостей з якоїсь причини почали активно публікувати в своїх акаунтах в соціальних мережах різку критику Apple, повідомляє Business Insider. Не обійшлося і без конфузу. Наприклад, з аккаунта в Weibo (китайський аналог Twitter) популярного національного співака Пітера Хо була викладена скарга на якість послуг Apple, в кінці якої виявилося приписка «Опублікувати в 8.20», що вказує на замовний характер запису.
Apple не залишилася осторонь і спробувала довести китайцям необґрунтованість звинувачень на свою адресу. У китайському розділі офіційного сайту компанії з’явився запис про те, що гарантійне обслуговування в Китаї нітрохи не гірше, ніж в інших країнах. У Китаї Apple надає на відремонтовані в сервісах пристрою 90-денну гарантію, що майже в два рази перевищує норму, встановлену китайським законодавством. «Apple прагне не тільки задовольнити, але й перевершити очікування покупців, ми прислухаємося до всіх думок і рекомендацій», – написала компанія.
Чи не залишається сумнівів, що медіавійну проти компанії Apple могло замовити тільки уряд Китаю. Справа в тому, що популярність продукції Apple в країні зростає великими темпами, надаючи все більшу конкуренцію власне китайським Android-пристроїв. Раніше Apple відзначала, що в перспективі Китай – це найбільший ринок збуту «яблучної» продукції.
По всій видимості, влада країни не мають наміру допускати поширення в Китаї імпортної продукції (незважаючи на те, що «айфони» збирають на території Китаю). Таким незвичайним чином влада намагається боротися з конкуренцією, залучаючи до вирішення проблеми підконтрольні ЗМІ.