Корпорація Google уклала угоду з Асоціацією американських книговидавців, що регулює роботу проекту Google Books. По досягнутій домовленості, книговидавці зможуть вирішувати, які їх книги і журнали Google може оцифровувати, а які повинна буде видалити з бази Google Books. Ця угода залагоджує позов про порушення авторських прав, поданий п’ятьма членами асоціації книговидавців до Google 19 жовтня 2005 року.
Сама ідея інтернет-бібліотеки Google Book Search полягала в тому, щоб оживити старовинні забуті книги, які давно не видаються, відсканувати, і викласти їх в Інтернет. Ті книги, на які вже не поширюються авторські права, можна просто викачати. Ті ж, у яких ще є законні правовласники, можна подивитися за допомогою превью і знайти посилання в магазині Google Play для купівлі. Кінцева мета в цьому проекті у Google проста – заробіток на продажі книг і отримання доходів від показу реклами під час читання.
За ці сім років судовий розгляд кілька разів був на межі закриття і раптом стартував наново, отримавши підтримку від Міністерства юстиції США, яке оголошувало Google Books поза законом. Потім проти проекту Google раптом по черзі виступали книговидавці з Європи. Крім того, проти ідеї величезної безкоштовної інтернет-бібліотеки висловлювалися такі компанії, як Microsoft, Yahoo і Amazon. Тобто, прямі і давні конкуренти Google.
У Microsoft був подібний проект – Microsoft Live Search Books, але його закрили. У європейців вже декілька років працює міжнародний проект – бібліотека Europeana, але вона не так популярна як сервіс від Google. Головна причина протистояння – недовіра до Google, який став занадто великим, занадто схожим на всесвітню монополію.
Слід сказати, що корпорація Брина і Пейджа тримала оборону на книжковому терені досить довго і стійко, але все-таки під таким активним опором здала позиції. Угода містить майже усі пункти, які важливі для книговидавців, – вони можуть контролювати, які їх книги і журнали Google може оцифровувати, а які компанія повинна буде видалити з бази. Схоже, що Google вибрав з двох зол менше – зберіг благородний, на перший погляд, проект, хай і на умовах книговидавців. Головне, що ті книги, які вже не видаються, отримують друге цифрове життя.
***
5 жовтня 2011 року не стало Стіва Джобса. Творця однієї з найбільших технологічних компаній світу, видатного реформатора сфери IT, що зробив комп’ютер доступним для простого користувача, що придумав унікальний дизайн і стиль продуктів Apple. Усі ЗМІ технологічного характеру в п’ятницю написали про цю дивовижну людину. І усі публікації так чи інакше – сентиментальні, пройняті тугою по технологічному чарівникові, що пішов зі світу. У виданні Слон навіть придумали кнопку Змінити хід історії, і пофантазували, що було б, якби Стів все ще був з нами: Третє пришестя Стіва, 2011 рік. Падіння Apple. 2016-й.Нова Епоха Apple.
Інші видання зробили цілі дослідження і ретроспективи – що сталося з компанією Apple за цей рік під керівництвом генерального директора Тіма Кука. Усупереч усім прогнозам при новому лідерові капіталізація компанії перевищила 600 мільярдів доларів, вона випустила декілька нових успішних продуктів і за усіма показниками упевнено тримається на ногах. Більше того, компанія Interbrand склала список найцінніших брендів у світі, в якому компанія Apple піднялася з восьмого місця на друге. Поступилася вона лише виробникові напоїв Coca – Cola, який як і раніше залишається безперечним лідером. Apple залишила позаду інших лідерів технологічної галузі, в числі яких IBM, Google і Microsoft.