Російська асоціація електронних комунікацій 10 жовтня оприлюднила результати першого в історії вітчизняного сегменту мережі дослідження, що дозволяє оцінити розмір економіки Рунета. Досі існувала статистика лише по окремих сферах мережевої діяльності, тепер же дані по усіх 11 сегментах інтернет-бізнесу зведені воєдино.
Головний висновок дослідження : мережева економіка Росії визнана зрілою. Втім, експерти обмовилися, що спостерігається немало хвороб зростання, так що зрілість ця, швидше, підліткова. В цілому, усі компанії, безпосередньо працюючі в Інтернеті, генерують 1 відсоток вітчизняного ВВП.
Але дослідники виділили ще одну групу, так звані Інтернет-залежні ринки. Це бізнес, безпосередньо не пов’язаний з Мережею, але зобов’язаний їй своїм існуванням. Наприклад, в цей сегмент входять послуги провайдерів. В сумі увесь інтернет-сегмент російської економіки оцінений в 2,5 трильйона рублів, це більше 4,5 відсотка ВВП. Для порівняння, усе сільське господарство до 4 відсотків ВВП цього року не дотягує.
Роль і місце Інтернету і інтернет-економіки ростуть з кожним роком, збільшується і сам цей сектор, збільшуються і ті сектори, які з’являються поряд з ним. І все більше збільшується проникнення інтернет-технологій в реальну економіку і в усі сфери життя нашого суспільства, – відмічає помічник президента Російській Федерації Ігор Щеголев.
Відмітимо, що на першому місці за об’ємом інтернет-бізнесу – електронна комерція, яка включає електронні платежі, мережевий ритейл, а також контент і ігри.
Усе це разом займає близько 90 відсотків усього інтернет-бізнесу. І лише на другому місці, зі значним відставанням, – реклама. Зате остання, як показало дослідження, має найбільш переконливий потенціал зростання. Іншими словами: на даний момент реклама розвинена найменше. Причому сегмент контекстної реклами на 10 мільярдів більше ринку реклами медійної.
Цікаво, що чималі розміри має також ринок веб-розробки, тобто, власне, виробництво сайтів – майже 10 мільярдів рублів і третє місце за об’ємом. І зовсім вже дивно – 8,5 мільярда рублів витрачаються на такий сегмент, як пошукова оптимізація, тобто, робота по штучному підйому сайту в топ пошукової видачі, що досі вважалося бізнесом не зовсім чесним.
* * *
Чутки про те, що наступним гуглофоном може стати LG, знаходять усі нові підтвердження. Цього тижня виявлені відразу два витоки, які можуть на це вказувати.
По-перше, фотографії нового смартфону LG. Як вказано на задній кришці апарату, це прототип, не призначений для продажу. Пристрій носить серійний номер E960 і заводське прізвисько Maco. Мако – це така акула. Враховуючи гугловскую традицію привласнювати своїм апаратам риб’ячі робочі імена, любителі конспірології зробили висновок: прототип LG і є новий гуглофон.
В цілому, смартфон дуже схожий на нинішній флагман LG – Optimus G. Він лише трохи відрізняється зовні, а також знову ж таки, з чуток, технічно.
Наприклад, замість 13-мегапиксельной камери в Nexus буде 8-мегапиксельная, батарея стане незнімною, а об’єм пам’яті обмежать 16 гігабайтами. Ще один витік, який може говорити про дійсно швидку прем’єру нового гуглофона, – від найбільшої в Європі роздрібної мережі з продажу телефонів Carphone Warehouse. Судячи з цієї фотографії, новий гуглофон від LG вже числиться в товарній базі компанії, причому в двох кольорах – чорному і білому.
Нагадаємо, першим гуглофоном під маркою Nexus був апарат від HTC. Другий і третій Nexus зробив Samsung, і журналісти заговорили про постійний союз південнокорейської компанії з Google. Потім інтернет-гігант купив Motorola, і усі вирішили, що саме їй відійде ексклюзивне право на виробництво гуглофонов.
Очевидно, Google намагається уникнути звинувачень в змові і працює з усіма великими виробниками.